Niekada nerekomenduotume dopingo (ypač kai tai tapo tokia opia problema profesionaliame sporte). Tačiau šįkart pasiūlysime saugų narkotiką, kuris padės lengviau ištverti alinančias treniruotes, ar net jas pavers smagesniomis.

espresso

Taip, tai kofeinas.

Remiantis Kento universiteto mokslininko Marcora tyrimu (angl. „University of Kent“), šis stimuliantas daro įtaką jūsų smegenų suvokimui apie jūsų atliekamą sunkią fizinę veiklą.

Vėliausiai skelbtame tyrime, pusei tiriamųjų buvo duotos kofeino tabletės prieš treniruotę, likusiai daliai – placebo tabletės. Visiems tiriamiesiams atlikus tą pačią treniruotę, pirmoji grupė jos sunkumą įvertino 6.1 balui iš 10, kai placebo vartojusi grupė vertino daugiau nei 6.7 iš 10.

Tas pats poveikis buvo pastebėtas tiriant visokio pobūdžio treniruotes: įskaitant ištvermės, jėgos, treniruotes su pasipriešinimu, intervalines treniruotes.

Kai treniruojatės, neuronai gamina adenoziną – chemikalą, kuris priverčia jus jaustis pavargusiais. Kofeinas blokuoja adenozino poveikį, kas leidžia ilgesnį laiką treniruotėje jaustis energingesniais.

Žinoma, skirtumas tarp 6.1 ir 6.7 balų nėra labai didelis, bet tai pakankamas skirtumas, kad išspaustumėte papildomus pakartojimus treniruoklyje, įveiktumėte papildomą kilometrą, ar ištvertumėt sunkią treniruotę, kurios taip nemėgdavote. Tad tikrai, vietoje sportinių „pre-workout“ gėrimų, rekomenduotume kartais pasirinkti stiprios kavos puodelį!