Miegas yra kertinė kiekvieno aktyviai ir sveikai gyvenančio žmogaus poilsio dalis, kurios sutrikimai žaibišku greičiu pasireiškia nuotaikos svyravimais, nuovargiu, apatija ir kitais neigiamais pojūčiais, kurie trukdo mėgautis gyvenimu. Todėl šiandien Atletai.lt patars Tau, kaip miegoti geriau!

Miego grafikas. Šį patarimą esame girdėję bene visi, bet ar jo laikomės? Ėjimas miegoti ir kėlimąsis tam tikru pastoviu laiku yra vienas iš svarbiausių aspektų, leidžiančių puikiai išsimiegoti. Organizmo biologinis laikrodis įsimena paros metą, kada norime užmigti ir kada keliamės, todėl abu veiksmus atlikti tampa lengviau – greičiau užmiegama ir be ypatingų pastangų atsikeliama.

Jokios kavos, energinių gėrimų ir stiprios arbatos prieš miegą. Ne paslaptis, kad kofeinas yra stimuliuojanti medžiaga, o šiuose produktuose jo yra ypatingai daug, todėl prieš norėdami paskanauti kavos vakare, gerai pagalvokite. Mokslininkai rekomenduoja nebegerti kavos bent jau nuo 16 valandos popiet (žinoma, labai svarbus laikas, kada einate miegoti, tada reiktų tiesiog negerti kofeinu praturtintų gėrimų likus iki miego 5-6 valandoms). O apie energinius gėrimus geriau visai pamiršti.

Sportuok, bet ne vėliau nei likus 3-4 valandoms iki miego. Fizinis aktyvumas taip pat pagerina miego kokybę ir leidžia geriau pailsėti, bet yra žinoma, jog vos 30 minučių fizinio aktyvumo palaiko kūno „tonusą“ ir energiją apie 3-4 valandas, todėl nerekomenduotina eiti miegoti, sakykime, praėjus vos 1 valandai po sporto.

Susikurk vakaro ritualą prieš miegą. Sugalvok veiksmų seką, kurią atliksi kiekvieną vakarą einant miegoti. Tai gali būti knygos skaitymas, prausimąsis, raminančios muzikos klausimas, meditacija ir pan., svarbu rasti veiklą, kuri ramintų ir nuteiktų miegui, o tada laikytis sudaryto ritualo, nes jis padės dar greičiau įeiti į poilsio ir miego režimą.

Kvėpuok giliai. Skirk minutę prieš miegą ir pakvėpuok giliai, tai atpalaiduos raumenis, nuramins protą, sutelks mintis, padės pašalinti stresą ir įtampą.

Tinkamai išvėdink patalpą ir palaikyk reikiamą temperatūrą. Deguonies trūkumas neretai būna viena iš priežasčių, kodėl tampa sunku užmigti ir nakties metu dažnai atsibundama. Todėl pasistenk gerai išvėdinti kambarį prieš miegą ir rasti sau geriausią kambario temperatūrą, kurioje jautiesi patogiai.

Miegok 90 minučių intervalais. Žmogus miega miego ciklais, kurie trunka po 90 minučių, todėl geriausia miegoti 6 valandas, 7.30 valandos, 9 valandas. Taip smegenys lengvai ir natūraliai funkcionuos visomis miego fazėmis, o tau nebus sunku pabusti ir jaustis puikiai.

Nevalgyk likus bent 2 valandoms iki miego. Maisto virškinimas taip pat reikalauja kūno energijos. Kiekvienas yra patyręs, ką reiškia prisivalgyti prieš miegą – darosi sunku užmigti, o ir ryte norint išlipti iš lovos reikia didžiulių pastangų.

Valdyk stresą ir neigiamas emocijas. Prieš miegą kankinančios neigiamo atspalvio mintys, jaudulys dėl kitą dieną laukiančių darbų ar nerimas dėl praeities sprendimų – visa tai stipriai kenkia miego kokybei, todėl pasistenkite ir dienos eigoje ugdyti įprotį reaguoti ramiau, mažiau pasiduoti stresui, kontroliuoti įtampą.

Tai tik dalis patarimų ir įžvalgų, todėl būtų labai įdomu išgirsti Tavo nuomonę – ar mūsų patarimai naudingi? Gal turi savo slaptą ginklą, kuris puikiai veikia ir padeda miegoti puikiai? Lauksime komentarų mūsų Facebook profilyje!

Tomas Lekavičius