Kilogramų metimas ir svorio reguliavimas – dažna pokalbių tema sveikai gyvenančiųjų tarpe. [blocktext align=“right“] Svarbu atsiminti, kad ne kilogramų kiekis nusako Tavo sveikatą, bet tavo kūno funkcionalumas, savijauta, jėga, ištvermė, atsparumas ligoms ir bendrai fizinio gyvenimo kokybė [/blocktext]Nepasiduok masinei madai paranoiškai skaičiuoti kilogramus (nebent priklausai labai nemasinei grupei žmonių – kovotojams, besiruošiantiems kovoms ir turintiems „tilpti“ į tam tikrą svorio kategoriją, fitneso varžyboms savo kūnus tobulinantiems sportininkams, taip pat įvairiomis ligomis sergantiems žmonėms, kurie dėl sveikatos sutrikimo to daryti paprasčiausiai negali ir pan.). Vis dėl to šiame straipsnyje duosime Tau keletą patarimų, kaip efektyviau reguliuoti savo svorį, atsikratyti nereikalingų kilogramų ir pagerinti sveikatą:

  • Mąstyk ne apie dietas, o apie gyvenimo būdo pakeitimą. Trumpalaikės dietos veikia tik tam tikrą laiką, po to svoris grįžta, ir darosi vis sunkiau išlikti sveikos gyvensenos kelyje. Todėl žingsnis po žingsnio, palengva, keisk savo gyvenimo būdą, tai leis užtikrinti progresą ilgu laikotarpiu.
  • Čiupk šviežius ir sezoninius vaisius bei daržoves, jie suteiks tau energijos, padės atsikratyti toksinų, praturtins organizmą vitaminais.
  • Pamiršk nenatūralius vaisvandenius bei gaiviuosius gėrimus, juos pakeisk vandeniu, arbata ar kava. Kodėl verta gerti daugiau vandens? Spausk ir sužinok čia
  • Planuok valgius bent keliomis dienomis į priekį. Dažnai nesveikus užkandžius ar patiekalus renkamės tuomet, kai trūksta laiko pasigaminti kažką sveikesnio, todėl skirk laiko ir susiplanuok mitybą, iš anksto pasiruošk svarbiausius dienos vatumblr_nf9bcjX6pc1tdgyr4o1_500lgius (pusryčius, pietus, vakarienę, užkandžius).
  • Nepraleisk valgių, nes tai lemia persivalgymą kito valgio metu, taip pat išderina dienos mitybos ritmą, paskatina suvartoti daugiau greitos energijos suteikiančių produktų – cukraus, kurio per dideli kiekiai žalingai veikia organizmą.
  • Sportuok – netikėtas patarimas, ar ne? Fizinis aktyvumas yra neatsiejamas sveikos gyvensenos ir svorio reguliavimo elementas. Pasirink mėgstamą fizinį užsiėmimą, nebūtina ilgai bėgioti ar kilnoti svorius, jeigu to nemėgsti, yra daugybė skirtingų veiklų, kurios leis ir atsipalaiduoti psichologiškai, ir sustiprėti fiziškai.
  • Sek progresą – pradedantiesiems ypatingai svarbus aspektas, kurį daugelis užmiršta. Progreso sekimas leis išlikti motyvuotam ir matyti, kiek patobulėjai, ir nesvarbu, ką seki – svorio pakeitimus, gerėjančius rezultatus ar savijautą, visa tai leis daryti protingesnius sprendimus, kurie atneš pageidaujamą rezultatą dar greičiau.

Patarimai padėjo? Ar turi savo įžvalgų? Šok pas mus į Facebook ir pasidalink mintimis!

 

Tomas Lekavičius