Tikriausiai nesumeluočiau, jei pasakyčiau, kad ateinantiems metams sau pasižadėjote „pradėti sportuoti“, „pasiekti norimą svorį“, „sutvirtėti“, „pradėti aktyviau gyventi“ ar kažkaip kitaip pagerinti savo sveikatą. Mes to jau siekiame, dėl to pasižadėjome sau kai ką kito. Pasižadėjome tą, kam skyrėme per mažai laiko – skaityti.

Skaitymas – taip pat labai geras būdas tobulėti. Be žinių, sunku judėti teisinga kryptimi, susidėlioti sau mitybos, treniruočių planus. O knygų apie sveikatingumą, mitybą, treniruotes yra tikrai labai gerų. Kai kurios jums gali net suteikti planus, nuo kurių galite atsispirti ir pradėti judėti pirmyn.

Šiuo straipsniu pasistengsime pasidalinti keliomis knygomis, informacijos šaltiniais, kuriuos rekomenduotume perskaityti.

„Viskas prasideda nuo maisto. Visavertė mityba 30 dienų“ (ang. „IT STARTS WITH FOOD“). Dallas Hartwig, Melissa Hartwig.

Autoriaus žodžiais: „Kad ir ko siektumėte – atgauti energiją, pataisyti nuotaiką, padėti sau susikaupti, geriau miegoti, tapti sportiškesni, palengvinti ligos, negalavimo simptomus, pagerinti kūno formas ar gyvenimo kokybę, – viskas prasideda nuo maisto.“

Žinios apie mitybą, pagrįstos tyrimais, pateikiamos labai supaprastintai, dėl to knygą lengva skaityti ir lengva suprasti, bei įsiminti mitybos pagrindus. Autorių teigimu nėra vienos taisyklingos mitybos, tačiau knygos gale pateikiama 30 dienos mitybos programa, nuo kurios rekomenduojama pradėti savo pokyčių kelią.

Autoriai: anatomijos, fiziologijos, bei fizinės terapijos specialistas ir licencijuota sporto dietologė.

Eat, Drink, and Be Healthy: Harvard medicinos mokyklos gidas į sveiką mitybą. Walter Willett’s.

Knyga išsiskiria, kaip tikslus gidas ką valgyti ir ko ne, norint pasiekti geresnės sveikatos. Simpatizuoja maisto įvairovei, kiekvienam makro ir mikro elementui priskiriant savo funkciją ir neieško „super maisto“, kurį iškeltų virš kitų. Nedemonizuoja visų angliavandenių, bet pabrėžia cukraus negerumą.

„Liekni per 15 minučių kasdien“. Joe Wicks.

Informacijos apie sveiką mitybą rasite labai mažai, daugiau mitybos principus, įpročius, glaustą informaciją bendram supratimui, kodėl knygoje rekomenduojami tam tikri patiekalai. Knyga paremta trenerio (knygos autoriaus) iš Jungtinės Karalystės asmenine patirtimi keičiant daugybės žmonių gyvenimus, dirbant su jų mityba.

Tai puiki knyga norint paįvairinti gaminamą maistą skaniais, greitai paruošiamais receptais. Ar iš jų susidaryti net visą mitybos planą.

„The Art and Science of Low Carbohydrate Living“. Stephen D. Phinney, Jeff S. Volek.

Knyga skirta tiems, kas domisi angliavandenių įtaka organizmui, ketogeninėmis dietomis.

Dviejų daktarų knyga, kurioje aprašomi mažą angliavandenių kiekį propaguojančių dietų privalumai. Leidinys nėra skirtas tik susipažinimui, jis labiau skirta išsamiam nagrinėjimuisi. Tačiau nepaisant didelio kiekio tyrimų, knyga lengvai skaitoma ir suprantama.

Šios knygos gali būti puikus pasirinkimas, padėsiantis susidaryti asmeninį mitybos planą pačiam!