Valgyti sveikai ar sveikiau – vienas geriausių dalykų ką galite padaryti savo sveikatai ir kūnui. Ką nusprendžiate valgyti, taip ir jaučiatės.

Kartą savaitėje Atletai.lt facebook paskyroje stengiuosi pristatyti po produktą, priskiriamą supermaisto kategorijai. Tai produktai, kurie turi didesnę maistinę vertę ir yra naudingesni jūsų sveikatai nei dauguma kitų, kasdieną vartojamų įprastų produktų. Jei jų dar nežinojote, tikiuosi, kad sužinoję apie juos, pamastysite kaip įtraukti juos į savo mitybą. Šiuo įrašu apibendrinsiu penkis pirmuosius.

Avokadas.

avokadas

Praturtintas Mononesočiosiomis riebalų rūgštimis – gali sumažinti MTL (blogojo cholesterolio) ir padidinti DTL (gerojo cholesterolio) kiekį kraujyje.

Turi karotenoidų – mažina uždegimą organizme, tinimą ir skatina sveiką augimą, vystymąsi, bei stiprina imunitetą.

Baltymai – avokadas patenka į TOP 10 veganiškų baltymų šaltinių, lyginant cukraus kiekį ingridiente su baltymais.

Folio rūgštis – svarbi baltymų apykaitai, augimo ir vystymosi procesams. Tyrimai netgi parodė, kad folio rūgštimi praturtintias maistas gali padėti išvengti insulto.

Puikus vitaminų ir mineralų šaltinis.

Linų sėklos/sėmenys.

linai

Aukštas skaidulų ir žemas angliavandenių kiekis. Suvalgant 2 šaukštus skaidulų per dieną jau pasieksite 50 procentų reikalingos dienos normos;

Praturtinti Omega-3 riebalų rūgštimis, kurrias sudaro 3 rūgštys: ALA (alfa lipoinė rūgštis), DHA (dokozaheksaeno) ir EPA (eikozapentaeno). Linų sėmenyse aptinkama daugiausiai ALA tipo rūgšties, kuri yra labai reikalinga odai, sumažina širdies ligų ir insulto riziką, blogojo cholesterolio bei trigliceridų lygį, skatina plaukų augimą ir tvirtumą.

Linų sėmenys yra gausiausiai lignanų turintis maistas, nors jų randama beveik visuose augaluose. Lignanai veikia kaip antioksidantai.

Gluten-Free.

Gerina virškinimą.

Migdolai.

migdolai

Jie yra vieni geriausių, ne pieniškos kilmės, kalcio šaltiniai, saujoje riešutų, turintis 96 miligramus kalcio (taip pat praturtinti Vitaminu E, baltymais ir geraisiai riebalais).

Migdoluose aptinkami mononesotieji riebalai mažina bendrą cholesterolio kiekį ir žemo tankio lipoproteinus (blogąjį cholesterolį) bei išlaiko aukšto tankio lipoproteinus (gerąjį cholesterolį). Šie riebalai ląstelėse pristabdo oksidavimosi procesus, taigi atitolina organizmo senėjimą.

Šiuos riešutus skanu valgyti vienus, kaip užkandžius. Tačiau jų reikėtų nepadauginti – tai kaloringas ingridientas. Sveiko maisto taip pat gali būti perdau.

Kakavos milteliai.

kakava

Kakavos milteliai yra puikus pagalbininkas kovojant su aukštu kraujo spaudimu, puikus kraujotakos stiprintojas. Šaukštelis kakavos turi mažiau nei 40 kalorijų, mažiau nei 0.5 g. cukraus ir 2 g. riebalų, bet jis jūsų kokteiliams gali suteikti puikaus šokolado skonio. Tai puikus saldiklis, nuo kurio neturėtų graužti sąžinė.

Bet prieš perkant kakavą, būtinai perskaitykite sudėtį. Venkite alkalizuotos arba šarmintos kakavos – labai dažni etapai ją perdirbant. Tokio proceso metu kakava yra paveikiama šarmais, dėl ko ji tampa mažiau rūgšti, tirpi vandenyje ir sodriai tamsiai rudos spalvos. Po šios procedūros kakava netenka daugelio savo natūralių antioksidantų, dėl kurių ji taip vertinama.

Chia sėklos.

chia

Jei nesate žuvies mėgėjas, tai puikus augalinis Omega-3 riebalų r. šaltinis! Nepaisant to, Chia sėklose gausu skaidulų, baltymų, vitaminų ir mineralų. Keli pagrindiniai chia sėklų privalumai:

– 25 gramuose chia sėklų aptinkama net 10 gramų skaidulų. Tai puikus ingredientas norint reguluoti insulino kiekį kraujyje ir išvengti energijos šuolių dienoje.

– Sėklose gausu linolo rūgšties, kuri padeda organizmui geriau įsisavinti A, D, E ir K vitaminus. Omega-3 riebalų rūgštis gelbsti saugant jūsų širdį – padeda kovojant su aukštu spaudimu, bloguoju cholesteroliu ir uždegimu.

– Sėklose gausu naturalių antioksidantų, kurie yra būtini jūsų odos apsaugai. Reguliarus chia sėklų valgymas gali padėti išvengti daugybės odos problemų.

– Su 25 gramais chia sėklų gaunama 20 procentų rekomenduojamos kalcio dienos normos, kuris būtinas jūsų kaulams.

– Šios sėklos taip pat patenka į TOP augalinės kilmės baltymų šaltinių. Tai dar viena priežastis kodėl yra gerai vartoti šias sėklas norint priaugti liesos raumeninės masės, sudeginti daugiau riebalų ir reguliuoti cukraus kiekį kraujyje.