Turbūt visi be išimties esame susimąstę apie savo mitybos įpročius, bei kaip juos kuo lengviau ir kuo greičiau pakeisti.Taigi, turbūt nevienam iš mūsų yra buvę taip, kad grįžtate pavargę iš darbo, prisivalgote daug riebaus maisto, ir nebesuprantate kas vyksta. Dažniausiai po tokios vakarienės norisi tik kristi i lovą, pailsėti ir pavirškinti. Po tokios vakarienės jaučiatės apsunkę ir tingūs.

Taigi kas vyskta mūsų organizme, kai tiek visko prisivalgome ir kodėl jaučiamės sunkūs?

  • Daug skirtingų maisto produktu. Tai reiškia, kad mes vienu metu valgome ir baltymus, ir angliavandenius ir riebalus. Dėl to organizmas didžiąją dalį energijos sunaudoja skirtingų fermentų išskyrimui, kad visa tą “mišrainę” galetų suvirškinti.
  • Pirmosios baltymų ir krakmolų virškinimo stadijos vyksta tarsi priešingose terpėse: vienas maistas reikalauja šarmų terpės (dažniausiai seilių ptialino), o kitas -rūgščios terpės (pepsino ir panašių fermentų). Jeigu skrandis gauna nedaug maisto, jis dar gali atskirai virškinti baltymus ir krakmolą, o jeigu maisto daug ir jis mišrus – normalus virškinimas labai apsunkinamas, nes baltymai virškinami žemutinėje skrandžio dalyje, kur yra liaukos, išskiriančios pepsiną ir kt.), o krakmolai – viršutinėje (kur virškinamas maistas su seilėmis).  jeigu cukrus valgomas su baltymais ar krakmolu, tai jie ilgam lieka skrandyje, ir maistas labai greit pradeda rūgti.

shutterstock_1280106591-750x420

Pateikiame kelias taisykles, kurios užtikrins teisingą kelią sveikos mitybos link.

  1. Baltyminius produktus valgykite atskirai

Nevalgykite kartu mėsos ir kiaušinių, žuvies ir sūrio ir t.t. Pieno produktus geriausia valgyti ar gerti atskirai.

  1. Vienu metu nevalgykite krakmolingo ir baltyminio maisto

Mėsos, kiaušinių, sūrio, riešutų ar kito baltyminio maisto nereikėtų užkąsti duona, bulvėmis, saldžiais vaisiais arba grūdais.

  1. Nevalgykite krakmolingo ir rūgštaus maisto vienu metu

Rekomenduojama vengti valgyti duoną, bulves, bananus ar kitus krakmolingus produktus su ananasais, pomidorais, citrinomis, apelsinais ir kitokiu rūgščiu maistu.

  1. Krakmolingo maisto negardinkite cukrumi

Kai krakmolingas maistas gardinamas cukrumi, prasideda rūgimo procesas.

  1. Vaisius valgykite atskirai

Vaisius galima maišyti tarpusavyje, išskyrus saldžius ir rūgščius, tačiau nepatariama to daryti su kitais maisto produktais.

  1. Būtinai darykite pertraukas tarp valgymų

Pertraukos tarp valgymų daromos tam, kad skrandyje nesusimaišytų skirtingi produktai. Po vaisių ardaržovių patariama palaukti dvi valandas, po krakmolingo maisto – tris valandas, o po baltyminio – keturias valandas.

  1. Valgydami negerkite skysčių

Numalšinti troškulį geriausia likus pusvalandžiui iki valgymo arba praėjus valandai po jo. Priešingu atveju, skysčiai praskiedžia skrandžio sultis ir apsunkina virškinimą.

  1.  Nevalgykite vienu metu daugiau nei šešių produktų

Net jeigu valgomos tik vaisiai arba daržovės, nereikėtų maišyti daugiau nei šešių skirtingų produktų. Kitu atveju virškinimo sistema bus apkrauta kaip ir maišant bet kokius kitus produktus.