Kvėpavimas yra labai svarbus biologinis procesas, kurio metu žmogaus organizmas pašalina anglies dioksidą ir pasiima taip mūsų kūnui reikalingą deguonį. Vidutiniškai žmogus įkvepia 16 – 20 kartų per minutę. Tai reiškia, kad Jūs per dieną įkvepiate maždaug 15 – 20 tūkstančių kartų. Tiesa, moterys įkvepia dažniau. Kvėpavimas padažnėja dėl kelių priežasčių: išsigandus, susijaudinus, esant tam tikromis gamtinėms sąlygoms arba patiriant didesnį fizinį krūvį. Kvėpavimas gali ir sulėtėti, tai atsitinka tuomet, kai žmogus miega.

Sportuojant ypač reikalingas tam tikras kvėpavimas. Aš supažindinsiu Jus su svarbiausiais dalykais sportuojant. Šiuo metu yra populiarus bėgimas, nes žmonės ima suprasti jo naudą mūsų kūnui ir organizmui. Kas yra svarbiausia bėgant?

Bėgimo technika:

1) Taisyklingas kvėpavimas – jei kvėpuojate per dažnai ir stinga oro, tai sulėtinkite tempą. Svarbu, kad pakankamai iškvėptumėte, nes kitaip plaučiuose susikaupęs anglies dioksidas sukels duriantį skausmą šone, kurio taip nemėgsta naujokai.

2) Kūno laikysena – tiesi, kūnas kiek pasviręs į priekį, rankos lengvai sulenktos (neįsitempusios), kumščiai lengvai sugniaužti. Bėgant kojos, rankos ir liemuo turi judėti taisyklingai. Juda viena kryptimi, nenukrypstant nei į išorę, nei į vidų.

3) Pėdos statymas – pėdą statykite nuo kulno, jokiu būdu ne ant pirštų galų, nes per didelė apkrova stiprina pėdą, bet labai dažnai gali ją sužeisti.

4) Bėgimo tempas – bėgdami turite įstengti kalbėti, kaip sakoma – pasakoti anekdotą. Dar galima turėti pulso matuoklį, pulsas turėtų būti 120 – 150 tv./min. Pradedančiųjų gali būti šiek tiek aukštesnis, neišsigąskite.

tumblr_n2ab8fxbYP1ralgmjo1_500[blocktext align=“right“] Bėgimas ristele yra nepavojingas Jūsų sąnariams ir optimalus svorio metimui.[/blocktext] Laikui bėgant krūvį galima didinti, kad bėgimas neatsibostų, galite įtraukti pagreitėjimų, jėgos pratimų, tempimo pratimus. Kiekvieną dieną stenkitės „apkrauti“ vis kitokias raumenų grupes, kad dirbtų visas kūnas. Kai ruošitės bėgti visada būkite išsimiegojęs ir prasibudinęs, kad organizmas nejaustų streso. Paverskite sportą malonumu. Bėgimas formuoja visas raumenų grupes: bėgant mankštinami ne tik sėdmenys irklubai, bet ir pilvo presas, rankos, kaklas. Derinant sportą su tinkama mityba pasiekiama geriausias rezultatas siekiant numesti svorio. Dar bėgant šalinamas stresas, negatyvios mintys.

Sportininkams, kurie propaguoja bėgimą tik savo malonumui visada reikėtų atkreipti dėmesį į metų laiką ir oro sąlygas. Esant fizinėms apkrovoms kūno temperatūra pakylą, o kvėpuojant šaltu oru ir nepratus, toks kvėpavimas gali užsibaigti geriausiu atveju gerklės, o blogiausiu – plaučių uždegimu. Rekomenduočiau veidą šaltu metu apsijuosti skara ar plonu šalikėliu. Kaklą visada laikyti šiltai aprištą ar užsektą. Viršutinę kūno dalį visada apsirengti šilčiau, nei apatinę.

Kvėpuojant bėgimo metu įkvepiama, o po trijų žingsnių – iškvėpiama. Patogiausias būdas kvėpuoti yra pro burną, nes patenka toks pat oro kiekis ir būtina jo tiek pat iškvėpti, kad bėgant nepradėtų skaudėti šonų (jei bėgimo metu pajuntate skausmą šone – sulėtinkite tempą, pereikite į ėjimą ar visiškai sustokite. Skaudamą vietą paspauskite trimis pirštais ir, neatleisdami spaudimo, giliais, spaudžiamaisiais judesiais masažuokite. Kai skausmas išnyksta, po truputį vėl galima didinti tempą ir bėgti toliau).

Ne mažiau svarbus ir kvėpavimas kai jūs sportuojate sporto salėje ar namuose ir atliekate įvairius pratimus. Tokiu pratimų metu, sportuojantis žmogus gali įkvėpti per nosį ir iškvėpti per burną. Įkvėpti reikia tuomet, kai jūs grįžtate į pradinę padėtį be apkrovų. Pavyzdžiui, jei jūs stumiate štangą, įkvėpti reikia tuo momentu, kai grifą leidžiate prie krūtinės. Jei darote pritūpimą – tuo momentu, kuomet tūpiate. Iškvėpti turėtumėte tuomet, kai jūs atliekate jėgos veiksmą – stumiate štangą, kylate pritūpime, keliate svorį ir t.t. Atlikdami pratimus treniruojame savo kūną ir tobuliname save. Linkėčiau to niekada nepamiršti ir niekada nesustoti pradėjus ar pusiaukelėje. Pradžia visada būna sunki, bet rezultato vaisiai būna saldūs. Užsibrėžkime tikslus jau šiandien ir kibkime į darbus.

Kristina Jasinskaitė