Nenuklysti treniruočių ir mitybos kelyje kartais gali būti tikrai sunku. Ypač kai už lango tokie žiemiški, šalti orai, o ir dienos pas mus kol kas dar nėra pačios ilgiausios.

Yra sakoma, kad tam, jog suformuotum naują įprotį, reikia jo laikytis 21 dieną iš eilės. Atrodo nėra taip ir sudėtinga – tik 3 savaitės, tačiau, šį faktą pagrindžiančių tyrimų sunku rasti (kai kur teigiama, kad tai gali trūkti ir iki 2 mėnesių, ar net ilgiau). Tačiau jei tai ir mitas, tikrai galima atlikti kelis paprastus pakeitimus, kurie padėtų lengviau priprasti prie naujų įpročių.

Šiame įraše pamėginsiu duoti keturis patarimus, kaip nenuklysti nuo sveikos gyvensenos kelio.

Išsigryninkite didžiausias kliūtis.

Nors ir galvojimas apie būsimas problemas, neskamba kaip didžiausia motyvaciją, tačiau tą padaryti tikrai reikėtų. Supratimas, kas tau trukdys sveikai ar aktyviai gyventi vėl ir vėl, leis tau greičiau priimti sprendimus ir padaryti, kad ir minimalius pakeitimus jog to išvengtum. Pavyzdžiui – jei žinote, jog stresinėse situacijose esate linkęs užkandžiauti, būkite iš anksto pasiruošęs tokiom situacijom sveikesnių alternatyvų, ar turėkite numatę aktyvią veiklą prasiblaškymui ir streso įveikimui.

Nebijokite keisti buvusius įpročius.

Kai jau išsigryninote problemas, nebijokite imtis veiksmų. Jei norite pradėti gaminti namuose dažniau, pakeliui iš darbo nevažiuokite pro mėgstamas kavines, o užsukite į parduotuvę. Pietums nusipirkite maisto dėžučių. Jei norite išvengti vėlyvų užkandžiavimų – nelaikykite šaldytuve ledų, spintelėje traškučių ir gazuotų gėrimų, išmeskite saldumynų atsargas. Parduotuvėje pradėkite pirkti vaisius ir daržoves. Norite pradėti sportuoti ryte, prieš darbą? Pasiruoškite sportavimo krepšį iš vakaro, prisipilkite gertuvę vandens, susiplanuokite iš anksto ką veiksite treniruotėje ir liks tik nusistatyti žadintuvą.

Išsikelkite protingus tikslus.

Didesnę tikimybę priprasti prie naujų įpročių turėsite išsikėlę protingus tikslus – tikslus, kurie yra pamatuojami, pasiekiami, realus, galima apsibrėžti laike. Tokie tikslai jums padės jaustis sėkmingais ir pakels motyvaciją.

Todėl neužsibrėžkite griežto tikslo „maitintis sveikai“ nuo pat pradžių, o pradėkite nuo „vakariene ir kitos dienos pietus, pradėsiu gamintis namie“, „pradėsiu planuotis maistą“. Vietoj to, kad užsibrėžtumėte „sportuosiu kasdien“, pradėkite nuo to jog „busiu bent 30 minučių aktyvus kiekvieną dieną“.

Atsiskaitykite sau.

Jei pradeda trūkti motyvacijos ir neturite trenerio kuris ją palaikytų – labai gerai yra atsiskaityti sau, būkite savo treneriais. Pagirkite save, jei nepraleidote treniruočių ar pamotyvuokite kitą savaitę pasistengti labiau, jei nutiko atvirkščiai. Treniruočių draugas tam taip pat puikiai tinka!