Apie pilatesą daugelis esame ne kartą girdėję, bet tikrai ne kiekvienas žino, kas tai yra. Susipažinti su šia mankštos rūšimi mums padėjo panevėžietė, Atletai.lt komandos narė, sporto klubo „Romeo“ trenerė Simona Ivanovaitė.

21-erių mergina penkerius metus žaidė futbolą Panevėžio futbolo akademijos komandoje, o šiemet Londone įgijo „CYQ Fitness Instructor“ sertifikatą ir tapo profesionale trenere. Simona yra baigusi pilateso ir jėgos treniruočių kursus.

– Visų pirma, kas yra pilatesas, kaip trumpai jį būtų galima apibūdinti?

– Tai yra mankšta, sukurta judesio tyrinėtojo Jozefo Pilateso ir pavadinta jo garbei. Dažnai pilatesas yra maišomas su joga. Taip, mankštos metu taikomi jogos elementai – taisyklingas kvėpavimas, lankstumas, susikaupimas – tai pasiskolinta iš Rytų kultūros.

Tačiau taip pat netrūksta ir graikų, romėnų kovų menų imtynių metodų – jėgos ir ištvermės akcentų.

Pradžioje Pilatesas savo mankštą skyrė ligoniams, turintiems laikysenos sutrikimų, kenčiantiems nuo įvairių galvos, nugaros skausmų, žmonėms po įvairių operacijų ar traumų. Dabar Pilateso pratimai yra prieinami visiems, kas tik nori tuo užsiimti, nėra nei amžiaus, nei lyties apribojimų.

– Kokia pilateso paskirtis? Kas juo susidomi?

– Labai daug dėmesio mankštos metu skiriama nugarai, kūno padėries centralizavimui, dubeniui. Šį mankštinimosi būdą Pilatesas išrado siekdamas derinti kūno ir sielos pradus, stiprinti nugaros raumenis, padėti žmogui sukurti plastišką, tačiau tvirtą kūna.

O susidomi pirmiausiai tie, kurie turi koreguoti savo laikyseną. Tačiau ne visuomet. Kiti tiesiog nori sužinoti ir savo kailiu išmėginti, kas gi yra ta gydomoji mankšta.

simona1– Kokie pilateso privalumai?

[blocktext align=“right“]…pagerėja kraujotaka, suaktyvėja medžiagų apykaita…[/blocktext]- Treniruojantis pagerėja kraujotaka, suaktyvėja medžiagų apykaita, todėl iš organizmo sparčiau pasišalina šlakai ir toksinai. Ilgesnį laiką praktikuojant šį metodą, dingsta dauguma nugaros skausmų, geriau miegama, raumenys ir sąnariai tampa elastingesni.

– Kam rekomenduotum lankyti pilateso treniruotes?

– Kiekvienam be išimties – bent nueiti ir susipažinti su baziniais pratimais, pratimų pagrindu.

O ypatingai žmonėms, kuriems darbo metu reikia ilgai sėdėti ar stovėti: pardavėjams, biurų darbuotojams, bankininkams, mokytojams. Jų stuburas patiria daugiau streso, negu kitų profesijų atstovų, ilgainiui išsivysto stuburo iškrypimai – kifozė, skoliozė. Negalima leisti sugriūti savo kūnui, mums gyvent liko juk ne savaitė!

– Kiek laiko užima treniruotės?

– Pilateso mankšta tęsiasi iki valandos. Tai nėra labai daug laiko reikalaujantis užsiėmimas, tačiau tikrai efektyvus, jei atliekamas nuoširdžiai ir reguliariai.

– Ar reikia turėti kažkokį minimalų fizinį pasiruošimą šioms treniruotėms?

– Tikrai nereikia specialaus fizinio pasiruošimo, o minimalų pasiruošimą mes visi turime – jei sugebame išlipti ryte iš lovos ar nueiti iki parduotuvės, išvesti šunį – reiškia ir sportuoti galime drąsiai!

– Ar Lietuvoje populiarėja pilateso treniruotės?

– Taip, ir labai sparčiai. Anksčiau nebuvo tiek informacijos, kuri būtų lengvai prienama žmogui, dabar visur visko pilna – laikraščiai, televizija, internetas. Savišvietai sąlygos idealios, tik žinoma, reikia mokėti atsirinkti kokybišką informaciją. Labai džiaugiuosi, kai pilateso mankštose matau garbaus amžiaus žmonių, tai priverčia jaunus dar labiau pasitempti.