Atėjus žiemai Atletai.lt susirūpino Tavo saugumu ir informavimu apie sportą lauke šiuo šaltuoju metu laiku. Galbūt esi sporto lauke entuziastas, galbūt šie metai bus pirmieji, kada Tavo sportbačiai susipažins su sniegu, bet kuriuo atveju turime paruošę keletą svarbių patarimų, kurie leis mėgautis judėjimu lauke saugiai ir išvengiant šalčio daromo neigiamo poveikio.

  • Renkis sluoksniais. Vilkint rūbus tokiu būdu jausies šilčiau, nes sluoksniai padės ilgiau išlaikyti kūno šilumą. Keli pirmieji sluoksniai gali būti sportiniai marškinėliai trumpomis ir ilgomis rankovėmis, po to bliuzonas, ir vėjo neperpiučiama striukė (ji – Tavo neatsiejamaa sporto bičiulė šaltu ir vėjuotu metų laiku), kojų raumenų šilumą padės išlaikyti sportinės timpos bei šiltesnės kelnės. Taip pat nepamiršk pėdų, ant kurių rekomenduojama dėtis dvi poras kojinių (plonesnes + šiek tiek storesnes), taip pat pasirūpink tikamomis pirštinėmis bei avaline (tinkama bėgioti žiemą).tumblr_mhcx0jIpWx1qltlo0o1_500
  • Būtinai vilkėk kepurę ir medžiaga uždenk kiek galima daugiau nuogos odos. Kepurė neleis prarasti kūno šilumos per galvą, o taip pat saugos nuo nušalimų. Patartina vilkėti šaliką, ar specialias apykakles, kurios taip pat apsaugos odą nuo šalčio ir vėjo daromos žalos.
  • Būk matomas. Ypač, jeigu nusprendei pasportuoti lauke tamsiu paros metu, po ilgų dienos darbų. Žiemos sezonu temsta ypatingai greitai, todėl būtinai pasirūpink ryškia apranga bei atšvaitais, stenkitės būti matomas iš tolimo atstumo.
  • Informuok bent vieną žmogų, kada išeini sportuoti lauke ir kada planuoji grįžti. Tai reikalinga traumos ar kitokio sužeidimo atveju, kuris gali kilti ne tik dėl slidžios dangos, bet ir dėl šalčio įtakos organizmui. Taip pat, nepamiršk prigriebti savo mobilaus telefono – paskambinti pagalbai (žinoma, nuoširdžiai tikimės, kad skambinti pagalbai niekada neprireiks, tačiau atsarga gėdos nedaro!).
  • Pamiršk greitį. Ypač, jeigu nesi profesionalas. Šaltu metų laiku ypatingai padidėja tikimybė traumoms (ledas, sniegas, po kuriuo gali slėptis akmenys, statybinės medžiagos ir pan.), todėl reikia būti atidiems labiau nei įprastai.
  • Pabėgiojus lauke, grįšk į šiltą patalpą. Taip pat jeigu treniruotės metu pajuntamas per didelis šaltis, taip pat rekomenduojama nutraukti treniruotę lauke ir ją pratęsti uždaroje, gerai šildamoje, patalpoje.

Gal turi daugiau patarimų, pastebėjimų ar komentarų apie sportą lauke šaltuoju metų laiku? Gal esi tokio judėjimo žinovas? Lauksime Tavo komentarų mūsų „Facebook“ paskyroje čia.

Tomas Lekavičius